An Ode to The Toad. I mean, Ex.. Yeah. An Ode to The Ex.
Sorry sorry sorry for those of you who can't understand this. I need to get this off my chest but English seems too tame to put my thoughts into words. Or poetry. Hence, bizarre bazaar Singa Malay it is..(complete with unseen hand gestures, actually).
(Kepada yang mengerti, auda anda dipersilakan memberi pendapat.)
(kalo tk suke ko bley trn. aku tk goyang ah sial. tk gentar ah nk layan budak baru naek.)
(okay hi that was completely unnecessary but I got a kick out of it, *teehee*.)
Lets start.
Mak bapak I nak pegi Sarawak
Bile diorang belah I shopping di mall
Dah berbulan berpisah kau menjelma pulak
Kalau takde hal tak payahlah kau call.
Nak call orang pun biarlah sempurna
Ni call aku jam lima pagi
Tanya pulak "you buat apa?"
Aku rase macam nak sekali bagi.
Asek contact je, ni dah kenapz sak
Nak sedih-sedih, pi tengok wayang
Pikir-pikir, dier macam terdesak
Tapi kiter dah takde hubungan, sayang.
Aku tak jawab, kau buat perangai
Perangai pulak macam bas kilang
Kawan gemok kau tu nak jadi mempelai
Kau boleh belah gi saner, gi tolong rewang
And you boleh stoppit dengan "Aper salah I?"
Aku betol tak suke dengar sentence tu.
Lebih rela aku ke Jawa, pi carik gulai
Daripada duduk sini dengar merepz dari you.
"Don't do this, don't do this", ape you bobal?
Nak step baik tak sudah-sudah
Dulu I sayang, you step breakup asal?
Sekarang you boleh pi jalan dah.
Jangan cam kawan I, suker bobal werld
You lebih suit bobal bola ah boi
Badan I penat biler jadik you peh gerl
You perlukan I? Rilek one corner lah joi.
Bende ni actually tak payah heboh
Tapi you serious buat hati sakit
Dah break that means kiter maen jauh-jauh
Sorry ah lau you not used to it.
The truth is kisah kiter sangatlah twisted
Tapi you asik call, nak settle biler?
Tolong jangan buat lebih complicated
Hentikan this nonsense sebelum I giler
Soft spot untok you memang I ada
Tapi kotak Toyogo betol lah you ni.
Jangan nak kan cheong, I masih muda
Memang takde jodoh buat masa kini.
***
Amaciaaaaam bebz? Ade potential tk? Aku tk tau ah potential tok ape, tapi asalkan ade potential. Tol tk?
...Asal muker korangz sumer cam gitu?! Tk penah bace bende gini kepe? Korg jgn nk stepping bagos lah sak. Skali aku panggil member trn, korg tngk ah ble hidop ke tk. Kiter ajar ko bagus2. Satu2 prangai mcm kipas.. Tk hadap ah dgn korangz nye muke. Oi, asal lari? Nanti kali kalo tknk uat aku marah giler pig, jgn start ah sial! Dah lah datang sini takde cara. Otak letak kat pantat kepe sak... Dah... aku blah dulu. Aku tengok korg dh wobble pon. Nanti kali bley settle ah.
(again, unnecessary but whatevs. I AM ON THE MUTHUFUCKING ROLL.)

The Nashty
- Nashe^
- Twenty7 and not much hotter. Looking for my happily ever after.
Be a Baller and Join My Twitterazzi
Or Click Here to Ask Me Dirty Questions
Mantra of The Moment
Stalking Me Yet?
Followers
Stuff I REALLY Want
- Love in the first degree
- A Trip to North Africa
- A brain scan/ fMRI
- All books by Belinda Jones
- All books by Rachel Gibson

21 comments:
I would like to thank my 3 friends, Ameliene, Syaza and Masrois for supplying me with the advanced-level vocabulary of which I would not have known existed.
Sayang semuanya.
Takkan Melayu hilang di dunia ah sisz!
"Aku tk tau ah potential tok ape, tapi asalkan ade potential. Tol tk?"
Ohmygod! That is classic mat-minah! I'm glad I understand this... beyond hilarious. Hahahahaha!!!
aku ini orang yang suker jalan2x,
aku menangis pasal kener blister katekan,
bende ni dah nak sebulan,
aku rase kau cepat tamatkan.
kini musim durian,
mane2x pusing boleh dapati,
aku tau kau kebingungan,
tapi aku rase..kau cume dah tawar hati.
pergi kedai carik papaya,
tak dapat muker muram,
ini bende makin lama makin payah,
lau tak settle hidup tak tenteram.
--
errm, that's all for now. I think I better do my essay. HAHAHA
I DID NOT JUST SEE YOU USE THE WORDS JOI and BOBAL. *slaps self*
FUNNIEST SHIT I HAVE EVER READ. In my life.
Naaaaasshh!! I nak mati ketawa, tolong!!
Oh my goggles. You just killed me. KILLED.
just so you know I sputtered hot cocoa all over my lap at your 4th stanza. (thanks a lot.) after that i laughed for 5 minutes before commenting.
i'm still in shock. yes, you're a baller.
i suddenly feel like i was reading komik gila-gila
bahahaha good stuff la babe. someone so trashy like that deserves puisi pasar like this.
i didn't get a word of all that, but cute pic ;)
I'm betting that was a fabulous diss. *sigh* i'm thinking of boys...
Hey sweetie. I wish I understood what you wrote in your post. But I'm here for ya ok. To hell with the Ex and smile and say hello to the new cuties who are coming your way. =)
Ok the NasHTyBabY part made me laugh, finally you put our craziness to a sentence.
Anyhoo, I understand the whole picture of what you said. Gotta say its harder than I thought..can't similarize all indo words to malay. What Is "bobal"? It sounds funny.
And you don't have to give a damn with guys like that, he missed a good deal with you. I can tell he messed up, thinks he still have you there to turn around but don't give that to him. What a jerk.
mmmm, i totally feel ya on that girl.
haha jk jk i didn't understand a word of it. :(
Teehee, thank you everyone. I had a good/excruciating time coming up with this. :p
@ Andhari: Bobal is short for "berbual". As in omong. And yes, I think it sounds funny, too, whether one understands the meaning or not. :D
OMFG. OMFG.
i mean, ahem, u rocking kebabomz ah gerl!!! baek ah! favour siotz!
bobal mcm nak kene tampar tuala mandi ah sak.
dies.
i have to re-read the sentences 3 times to get fully understood.
its hard to blend indo with malay, they're definitely different.
i'm sure this is funny, if only i can get malay jokes. :(
Just gave you an award girly http://bit.ly/2SecWM
hey hey I understood a little tiny bit of this :P
ok.. no... not really, only sempurna hahaha!
*loves*
didn't understand a word you said but YEA!
Your ex stalking you? LOLZ
That was just brilliant. Such verve and angst!
It looked like you were writing to the martians in Mars Attacks o_O
I know ... Shut up ugly American ... :o)
@G: HAHAHAHAHAAA
Post a Comment